Wednesday 28 April 2010

Past love chapter 2

Mereka berdua, Ayumi dan Syakirah pun ke depan menemui kawan mereka, Faiz. Faiz duduk - duduk di bangku kerusi sambil mengunyah pop - corn bersama teman - temannya. Ketika Faiz memandang ke belakang, dia terkejut melihat mereka berdua dah datang.

"Sejak bila awak datang? berjanggut saya menunggu kamu berdua" kata Faiz.

"Alah, tadi Syakirah akhir bangun. Sebab itu akhir. Apalagi, masuk lah ke Mall." jawab Ayumi.

Setelah masuk, mereka berjalan ke restoran 'foodcourt' dan makan bersama - sama di sana. Kemudian mereka berjalan lagi, akhirnya mereka sampai ke sebuah ' arcade '. Mereka berpecah, Syakirah bersama kawan Faiz, Akief dan Faiz bersama Ayumi. Faiz membawa Ayumi menyanyi.

"Tak mahulah, saya bukan pandai nyanyi pun" jawab Ayumi yang tidak berapa gemar menyanyi.

"Tak apalah, mari saya nyanyi dulu" Faiz memegang 'microphone' dan menyanyikan lagu 'baby' nyanyian Justin Bieber. Suaranya lantang membuatkan Ayumi terpikat.

"Sungguh merdu suara awak" kata Yumi yang tersenyum melihat Faiz. Faiz hanya tersenyum nipis. Mereka pun keluar dari sana dan mencaru Syakirah dan Arif. Kelihatan mereka berdua sedang bermain, Faiz mengambil kesempatan itu untuk mengatakan sesuatu kepada Yumi.

"Saya ada sesuatu untuk di cakapi" badan Faiz sebenarnya kejar - kejar apabila bercakap tentang itu tetaoi dia cuba menahannya,

"Apa?" Yumi jawab sambil mengunyah coklat 'Snickers'

"Saya sebenarnya suka awak," Faiz memegang tangan Yumi. "Bolehkah awak menjadi milikku?"

Yumi menganguk kepalanya. Faiz pun gembira hendak memeluk Ayumi tetapi Yumi mengelak. Kemudian kelihatan lah Syakirah dan Akief.

"Ada sepasang kekasih baru di sini" Syakirah menyindir.

"Yeap" Ayumi membalas dengan beraninya.

Masa cepat berlalu, tibalah masa besok....


Di kelas Faiz, ada murid baru bernama hafiz Ikmal. Ketika cikgu sudah keluar, Faiz mengambik kesempatan untuk berkenalan dengan Hafiz. Tiba - tiba Faiz terlihat sesuatu di poketnya, rantai yang hampir sama di pakai oleh Yumi. Tetapi Faiz hanya mengendahkannya.

Sewaktu rehat, mereka pun keluar berjumpa Yumi dan Syakirah. Syakirah nampaknya jatuh cinta dengan Hafiz. Mereka ke kantin bersama - sama. Yumi dan Faiz berpegangan tangan.

Tiba - tiba, Hafiz terlihat rantai Yumi. Hafiz mengambil rantainya...

0 koments~: