Thursday 29 April 2010

Past love chapter 3

Hafiz membezakan rantainya dengan rantai Yumi. Memang sama 100%. Lagipun rantai itu adalah rantai yang tidak berjual lagi.

"Siapa nama depan awak?" kata Hafiz.

"Amal, why?" Yumi membalas sambil meminum Milo. Tiba - tiba Syakirah menyampuk.

"Dari dahulu Milo selalu menjadi kegemaranmu XD"

"Maklumlah, Milo mengingati aku terhadap seorang kawan" Yumi melihat langit dengan air mata yang menitis, "Aku ingin melihatnya lagi. Tapi dia berada di mana? Aku tau tiada seorang pun yang faham perasaan saya"

Syakirah terharu lalu memeluk Yumi. Hafiz yang mendengar teringat tentang kisah lamanya jugak.

"Saya pun ada teman seperti awak dahulu. Teringin sangat nak menjumpainya" Hafiz cuba menyedarkan Yumi.

Yumi tidak melayan Hafiz. Tiba - tiba muncullah Faiz dengan geng nya. Dan saat itu lah hafiz mengetahui bahawa Yumi ialah 'girlfriend' Faiz. Di luar nampak Hafiz tersenyum padahal dalam hati kecewa.

Beberapa hari kemudian, Yumi dan Syakirah pergi ke Mall gadong lagi. kali ini mereka membawa Hafiz dan saat itu Hafiz sudah 'couple' dengan Syakirah.

Di Mall, Hafiz dan Syakirah dating bersama - sama manakala Faiz pula breakdance dengan kawan - kawannya. Yumi hanya duduk memerhatikan tingkah laku Faiz. Kadang - kadan boring juga ada boyfriend seorang bboy, cetus hati kecil Yumi.

Tiba - tiba, Hafiz ternampak sebuah teddy - bear berwarna brown. Tiba - tiba Hafiz teringat sesuatu lalu menitiskan air mata....

Bayangan Hafiz..

"Ikmal Ikmal! Lariiiii!!!!!!!!!!! XD" Lisa berteriak.

"Ya Lisaaaaaaaaaa" Ikmal pun berlari dan menangkap Lisa. Teddy - bear Lisa terjatuh ke longkang. Lisa pun menangis.

"Jangan menangis, esok saya belikan yang baru" Ikmal kata. Pada keesokan harinya, Ikmal membawa teddy - bear. Lisa pun mengambil dan memeluk Ikmal.

" Ini baru sahabat saya! "

" Saya akan terus menemani awak selamanya dan janji takkan berpisah" Lisa senyum nipis.


"Hafiz?" Syakirah mengoyangkan badan Hafiz.

"Oh yaa. Dh angan - angan rupanya" Syakirah gelak. Mereka pun ketawa, tetapi Hafiz cuba menyembunyikan air matanya...

0 koments~: