Monday 3 May 2010

Past love chapter 7

SYAKIRAH melihat kejadian itu dengan matanya sendiri. Syakirah hanya mendiamkan diri dan masuk semula ke kelasnya.

"Sudah lama saya menunggu kehadiran awak Lisa, sekarang baru lah awak muncul!" Hafiz kata.

"Saya pun menunggu awak, sejak awak meninggalkan saya." Yumi menangis gembira. "Kemana awak haa? Memang kejam awak meninggalkan saya!"

Hafiz ketawa. Tiba - tiba saja cikgu memanggil mereka masuk ke kereta. Tetapi Yumi kereta lain dan Hafiz kereta lain jugak.

Sampainya ke destinasi yang dituju, mereka langsung keluar dari kereta. Mereka pun ke bilik khas untuk menjawab quiz. Kelihatan murid dari sekolah lain datang jugak.

Nasib baik Yumi duduk sebelah Hafiz. Setibanya quiz distart, penjaga memberi kertas soalan. Yumi dan Hafiz discuss sama - sama jawapannya...

"Salah jawapan awak ni. Jawapan saya baru betul."

"Takdelah, jawapan saya yang betul, kan Nysa, Haziq?"

Mereka berkelahi jawapan. Romantic mereka ketika itu... hehe... setengah jam kemudian kertas quiz diambil dan mereka dipersilakan menikmati jamuan yang di sediakan...

"Awak tak ambil milo ke?" Hafiz meneguk 100 plus.

"Ye la ni,, kan Milo adalah kegemaran saya..." gurau Yumi. Mereka berdua gelak.

Kemudian mereka kena panggil. Untungnya, sekolah Hafiz dan Yumi menang. Mereka mengambil sijil dan balik ke rumah mereka...

....

SYAKIRAH duduk di taman sekolah. Hairan, selalunya dia selalu je duduk di kelas... Tapi kali ini dia duduk di taman bersendirian...

Faiz tidak hadir ke sekolah hari ini. So, terpaksalah Hafiz sendiri yang singgah ke kelas 4sci2.

"Yumi, mana Syakirah?" Hafiz bertanya sambil melihat keadaan sekeliling kelas 4sci2.

"Entah, saya pun tak tahu Hafiz... Panggil saya Lisa saja kalau awak nak... hehehhe" Yumi berhenti membaca sebaik saja Hafiz menanya.

"Hahha, awak pun panggillah saya Ikmal,"

"Okay Ikmal."

"Okay Lisa. hehhehe"

Ketika rehat, Yumi bersama Hafiz ke kantin bersama - sama. Habis rehat, mereka pun masuk kelas.

Syakirah memanggil Yumi.

"Yumi, mengapa awak tipu saya?"

p.s// Inactive buat sementara.. Hihihihi hari Jumaat baru saya sambung ^^

0 koments~: