Thursday 20 May 2010

You're Mine 3

KELAS 4A riuh rendah. Tiba - tiba keadaan riuh itu menjadi sunyi apabila pintu 4A di buka. Cikgu masuk dan ketua darjah mengarahkan murid - murid berdiri dan memberi salam.

"Hari ini, ada cikgu baru masuk, namanya Teacher Ana." Cikgu berkata lalu membuka pintu kelas. Kelihatan seorang cikgu yang kurus dan cantik berdiri depan pintu.

"Hello all, nama saya teacher Ana. Saya akan menggantikan cikgu untuk mengajar kamu" teacher Ana tersenyum.

"Selamat datang Teacher Ana!" Shin Ree beteriak.

"Shin Ree, suara awak control sikit..." Cikgu menegur. Shin Ree hanya menggangguk dan murid lain pula tertawa.

Cikgu keluar meninggalkan kelas. Teacher Ana pula duduk di meja khas untuk guru. Murid - murid hanya membuat bising di kelas.

"Murid - murid, sampai mana kamu belajar?" Teacher Ana kata.

"Muka surat 14 teacher" Min Ha menjawab.

"Mana lah ada! Muka surat 16 baru betul!" Shin Ree melawan kata Min Ha.

"Eh mana ada. Muka surat 14 baru betul!" Min Ha membalas.

"Dah jangan gaduh. Awak berdua ini jodoh kee?" Teacher Ana ketawa kecil. Murid - murid yang lain hanya ketawa.

*****

MIN JI menunggu seseorang di kerusi yang disediakan di taman. Tiba - tiba dia terasa seseorang memanggil dia. Dia fikir dia ialah Shin Ree.

"Hey, awak Ki Min Ji, betul tak?" seorang perempuan menegur Min Ji.

"urmmm yea. Awak siapa ye?" Min Ji bertanya.

"Oh memang tak salah. Saya Keung Min Shi, saya dari kelas 4C, sebelah kelas awak. Tetapi kini saya tak bersekolah kat sekolah awak lagi" perempuan itu menjelaskan.

"Oh hai Min Shi. " pendek saja Min Ji menjawab.

"Hai, maaf saya bergegas sekarang. Jumpa lagi." Min Shi senyum lalu pergi dari situ. Min Shi hanya tidak mampu berkata apa - apa.

Min Ji berkata dalam hatinya, " Oh tak sangka saya ne femes. Haha perasan lah saya ne.."

"HOII"

Min Ji terkejut lalu menoleh belakang. Rupanya dia ialah Gee Shin Ree yang ditunggu - tunggu nya dari tadi. " Siapa suruh awak datang lambat? Berjam - jam saya menunggu awak tau!"

Shin Ree ketawa mendengar Min Ji yang sedang marah itu. Tanpa membuang masa, mereka terus jogging bersama - sama. Lalu mereka tersempak dengan seseorang.

"Hello hahahha" Ki Bum menegur mereka berdua. Min Ji dan Shin Ree ketawa.

"Kenapa awak? Hyper ke?" tanya Shin Ree.

"Tak ada apa apa lahh, Wu Chu dan ketinggalan di belakang. Lembab betullah haha" Ki Bum masih ketawa. Shin Ree dan Min Ji melihat satu sama lain. Hairan mengapa Ki Bum ketawa hari ini.

"KI BUMMMMM" mereka terdengar suara teriakkan dari belakang. Wu Chu dan Atashi berlari menuju ke arah Ki Bum.

"Kenapa awak tinggalkan kami huh?" Wu Chu kata.

"Puas kami berlari tadi." Atashi menyambung. Ki Bum ketawa.

"Eh, kamu mahu tak ke restoran petang nanti?" Min Ji berkata. Mereka semua hanya mengangguk. Memang bosan, selalu saja mereka ke taman dan tak ke mana mana.

********,


MEREKA sudah sampai ke restoran. Mereka duduk dan memesan makanan yang mereka mahukan. Tiba - tiba dia ternampak seseorang yang mereka kenali...




"Hehh, awak lagi Min Ha! Tak boleh ke saya tak jumpa awak dalam sehari?" Shin Ree menegur.

"Awak pun sama!" Min Ha melawan.

Mereka pun makan sama - sama. Selepas mereka makan, mereka pun balik ke rumah masing - masing.

0 koments~: